Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Monday, December 01, 2008

LAKIUM 1

18-20 November -

LAKIUM 1

Apabila mendapat tahu PMIUM akan mengadakan Latihan Kepimpinan Islam Universiti Malaya@LAKIUM pada 18-20 November 2008,saya segera membelek buku perancangan@planner dan mencatatkan pada ruangan tarikh 18-20 November,LAKIUM PMIUM .

Sudah lama saya ingin mengikuti siri-siri latihan anjuran PMIUM memandangkan kali terakhir program latihan yang saya ikuti ialah program ‘JUNTAR’di masjid UIA PJ pada semester satu dahulu.

Saya sering tidak melepaskan peluang mengikuti setiap program anjuran PMIUM seperti kuliah ilmu,ceramah,forum,sambutan sempena bulan-bulan Islam dan lain-lain walaupun tidak pernah mengikuti program tarbiyah PMIUM secara khusus seperti usrah dan tamrin(Kalau dijemput-diajak-dipelawa-pasti saya akan ikut!)
Pada mulanya saya ingin mendaftar sebagai peserta LAKIUM tetapi kemudiannya saya diajak oleh 2 orang penggerak utama LAKIUM(Shafie dan Hadi) untuk menjadi fasilitator dan saya menerimanya memandangkan saya juga sebenarnya berminat menjadi fasilitator@naqib dan sebagainya.

Tarikh 19-21 November sebenarnya dijadualkan program Tamrin Jundi PKPIM UM di Bukit Lagong tetapi memandangkan ada beberapa masalah sedikit program tersebut terpaksa ditangguhkan.

Namun begitu dengan izin Allah jua saya bertandang juga ke Bukit Lagong bukan untuk program PKPIM UM tetapi untuk mengikuti program LAKIUM anjuran PMIUM ini.(KARISMA kampus UITM juga mengadakan program latihan di kawasan yang sama dengan LAKIUM PMIUM ini bahkan lagu tema program PMIUM dan Karisma(nyanyian Alarm Me)turut sama dan modul juga hampir-hampir sama sahaja.

Bayangkan jika PKPIM UM tidak menangguhkan program di sini pasti kita akan menyaksikan siri latihan dakwah bersama PMIUM- KARISMA PKPIM-!!!

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics