Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Monday, December 01, 2008

Terserempak dengan Syeikh Wahbah Zuhayli di Masjid Putrajaya

Terserempak dengan Syeikh Wahbah Zuhayli di Masjid Putrajaya

Sebaik sahaja selesai urusan penyerahan memorendom,saya terus ke Masjid Putrajaya untuk solat jumaat .


Ketika khatib sedang membaca khutbah ,mata saya terpaku kepada sosok tubuh seorang tua yang memakai jubah jauh di hadapan saya berjalan menuju ke saf paling hadapan .Dari belakang saya memerhatikan beliau dari jauh walaupun tidak nampak jelas raut wajahnya dan saya yakin beliau ialah Syeikh Wahbah Zuhayli yang pernah saya jumpa dan makan semeja bersama ketika Multaqa Alumni Al-Azhar di KLCC dahulu. (rujuk -
http://ilmuwan-w.blogspot.com/2008/02/kenangan-bersama-syeikh-wahbah-zuhayli.html)

Lantas saya memaklumkan melalui SMS kepada Syahir dan Hafez Sabri yang turut sama dalam sesi penyerahan memorendom dan solat jumaat bersama tentang kehadiran Syeokh Wahbah Zuhayli dan meminta mereka berdua agar tunggu selepas solat jumaat untuk berjumpa Syeikh Wahbah Zuhayli.

Selesai sahaja solat jumaat kami berkumpul semula dan kali ini turut disertai oleh Umar Bagharib dan beberapa orang bekas pelajar APIUM yang kini berkerja di Putrajaya dan kami sama-sama berjumpa dan bersalam dengan Syeikh Wahbah Zuhayli.

Orang ramai yang mengenali Syeikh Wahbah Zuhayli yang diiringi oleh pegawai-pegawai kanan JAKIM dan Masjid Putrajaya berebut untuk bersalam dengan beliau dan mujur pihak kerajaan menyediakan payung khas untuk Syeikh Wahbah Zuhayli yang melambangkan beliau merupakan tetamu kenamaan kerajaan buat orang ramai yang tidak mengenali beliau.

Semoga kembara ulama besar ini yang sering bertandang ke Malaysia untuk menyebarkan ilmu dan risalah dakwah ini diredhai oleh Allah dan rakyat Malaysia secara keseluruhannya mendapat manfaat.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics