Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Monday, December 01, 2008

LAKIUM 2

LAKIUM 2

Sebaik sahaja selesai peperiksaan kertas terakhir,saya pergi ke Bank Islam untuk menyelesaikan urusan pembukaan akaun bersama untuk PBMUM.


Saya bertolak ke Bukit Lagong menaiki motor bersama-sama Hafizol dan disertai oleh Maizatul .Kami tidak berapa pasti perjalanan untuk ke sana tetapi saya menyakinkan mereka berdua tentang perjalanan ke sana memandangkan saya pernah ke sana hampir 15 tahun yang lepas!

Ketika itu BAHEIS(kini JAKIM) mengadakan program Hari Keluarga bersama-sama dengan orang asli di Bukit Lagong.

Jalan ke sana memang banyak yang sudah berubah dan saya begitu teruja apabila motor yang kami lalui melintasi jalan-jalan yang saya pernah lalui suatu ketika dahulu dan yang lebih membuatkan saya teruja apabila melalui Sekolah Kebangsaan Selayang Utama ,sekolah rendah saya dahulu dan juga Taman Bidara , kawasan rumah lama saya dan tempat saya membesar (tadika,tempat permainan dengan kawan-kawan-main ‘polis and thief’,’baling selipar’,sorok-sorok,besbol@roundest,lumba basikal,congkak,bolasepak,badminton dan lain-lain) .

Ketika kami sampai ke Pusat Belia Bukit lagong,program sudah pun bermula dan para peserta sedang beratur mendengar taklimat.
Dari atas motor kami melihat ‘gerombolan manusia’ peserta LAKIUM dengan didominasi oleh peserta wanita yang begitu ramai berbanding peserta lelaki.

Ketika mencari tempat ‘parking’ motor,hampir sahaja berlaku insiden pertama LAKIUM apabila motor yang saya naiki bersama-sama Hafizol hampir terlibat dalam tragedi kemalangan bukan dengan kereta@bas@lori dan lain-lain tetapi dengan motor yang dibawa oleh Maizatul yang ‘konvoi’ bersama-sama.

Nasib baik saya yang duduk di belakang Hafizol sempat melompat dari atas motor dan mujur juga Hafizol dan Maizatul dapat mengawal keseimbangan motor dari berlanggar sesama sendiri.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics