Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Saturday, November 15, 2008

Bedah buku Ketika Cinta Bertasbih bersama Habiburrahman El-Shirazy(3)

Bertemu Ghozali sahabat Temu Pemuda Serantau

Tanpa disangka-sangka program bedah buku ini menemukan saya dengan seorang sahabat yang pernah bersama-sama dalam program Temu Pemuda Serantau di Kaliurang,Yogyakarta.Ghozali.

Beliau menyertai program temu Pemuda Serantau mewakili GPII@Gerakan Pemuda Islam Indonesia dan kini menuntut di Universiti Petronas.

Menemui beliau mengingatkan saya kembali kepada kenangan program temu Pemuda Serantau yang pastinya tidak akan dilupakanterutamanya kenangan bersama sahabat-sahabat HMI,GPII,PII,YPU dan PKPIM di atas puncak Gunung Merapi,menaiki tangga-tangga Candi Borobudur,membeli-belah di Malioboro,memijak bara api,menjadi orang buta selama 1 jam dalam siri LDK,persembahan budaya ,senaman pagi sambil menyanyi dan mengelingi Kaliurang yang cukup nyawan udaranya dan nyanyian lagu Lil Ilir serta pastinya kenangan bersama sifu En.Anuar Tahir,Dr Mohd Manuty,EnWan Kharizal Wan Hazim dan abang-abang GPII.

Rujuk(http://ilmuwan-w.blogspot.com/search/label/Kembara%20di%20Indonesia)

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics