Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Tuesday, November 11, 2008

Aku melawan teroris vs mereka adalah teroris







Dalam kesibukan orang ramai terutamanya di Indonesia (juga di Malaysia)menanti bilakah 3 orang yang disyaki terlibat dalam kes pengeboman di sebuah kelab malam di Bali(Imam Samudra(mempelajari teknik membuat bom di Afghanistan),Amrozi(pengebom yang tersenyum),dan Mukhlas(Abang Amrozi) akan menghadapi hukuman ditembak sampai mati,saya terjumpa sebuah buku atas rak buku di rumah saya yang bertajuk Bantahan terhadap buku Imam Samudra ‘Aku Melawan Teroris :Sebuah Kedustaan Atas Nama Ulama Ahlussunnah.


Buku terbitan Center For Moderate Muslim(www.cmm.or.id) ini tidaklah terlalu tebal iaitu sekitar 122 muka surat sahaja dan oleh kerana itu saya sempat menghabiskan bacaan keseluruhan nya .

Buku kecil ini memuatkan artikel tulisan Al-Ustadz Abu Hamzah Yusuf Al-Atsary yang mengemukakan hujah-hujah bantahan terhadap apa yang ditulis oleh Imam Samudra sebagai dalil membolehkan beliau dan rakan-rakan mengebom kelab malam di Bali sehingga mengorbankan nyawa orang ramai.


Setiap hujah yang dikemukakan oleh Imam Samudra dibalas oleh Ustaz Abu Hamzah Yusuf ini dengan dalil-dalil daripada Al-Quran dan Hadith .

Turut dimuatkan dalam buku ini ialah artikel tulisan bertajuk Meluruskan cara pandang terhadap jihad,Jihad harus didasari ilmu dan Jihad bersama penguasa.
Kesemua tulisan yang termuat dalam buku ini menolak keras pengeboman di Bali ini dan rasanya patut dibaca oleh mereka yang menganggap tindakan Imam Samudra,Amrozi dan Mukhlas bertepatan dengan Islam dan matinya mereka tergolong dalam mati syahid.


Sebaik sahaja menyimpan kembali buku Bantahan terhadap buku Imam Samudra ‘Aku Melawan Teroris :Sebuah Kedustaan Atas Nama Ulama Ahlussunnah atas rak buku ,saya ternampak sebuah lagi buku yang berkaitan dan menarik bertajuk Sebuah Tinjauan Syariat Mereka Adalah Teroris!bantahan terhadap buku Aku Melawan Teroris! Karya Imam Samudra tulisan Al-Ustadz Luqman bin Muhammad Ba’abduh terbitan Pustaka Qaulan Sadida.

Buku ini agak tebal dan berharga 72,000!!!.....72000 Rupiah.
Saya akan membaca buku ini mungkin selepas pulang ke rumah nanti Insya Allah.
Video menarik ucapan Imam Samudra-Amrozi-Mukhlas -

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics