Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Monday, November 03, 2008

Al-Kisah wireless di Kolej 12 UM

Barangkali ramai yang tidak mengetahui bahawa ketika saya menulis ,chatting melalui YM,membaca artikel-artikel dalam internet,buka blog orang lain,buka laman web berita,politik,dakwah,mahasiswa dan sebagainya,ketika itu saya sebenarnya sedang duduk bersila atas lantai dihadapan Dewan Gemilang Kolej Kediaman 12@Raja Dr.Nazrin Universiti Malaya(sambil mendengar muzik)

Disinilah 'kediaman rasmi' saya untuk melayari internet sepanjang menetap di Kolej 12 ini memandangkan disini mempunyai access wireless(kadang-kadang dapat kadang-kadang tidak...yang peliknya kadang-kadang tak boleh layari laman web tetapi boleh pula chatting YM)

Selalu bersama saya access wireless disini ialah seorang Pak Arab dari negara Iraq(sepupu Saddam Hussein kot..hehe) dan juga beberapa orang pelajar berbangsa cina(anak saudara Lim Kit Siang kot..)

Kadang-kadang saya terfikir alangkah baiknya jika seluruh kawasan di Kolej Kediaman 12 ini dilengkapi dengan capaian wireless internet yang laju tanpa sebarang gangguan.Jika hal tersebut menjadi kenyataan,maka mudahlah saya melayari internet...

Bayangkan saya melayari internet sambil minum milo ais di kafe kolej 12,sambil duduk rehat di bilik,sambil menunggu giliran cucuk duit di ATM,sambil menunggu azan bilal di surau,sambil naik lift,sambil naik tangga ke koperasi,sambil .......

Berapa banyak sambil dah?

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics