Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Thursday, October 13, 2011

18 Julai 2011

Pagi ini saya kembali beriadah berjalan kaki di taman rekreasi Kucukcermece,aktiviti harian saya sepanjang mengikuti Devan Educational Forum tempoh hari.Selepas pulang dari sesi riadah dan sarapan pagi,tiada lagi program rasmi dan aktiviti bebas,terpulang kepada para peserta IYG 6 untuk mengisi masa mereka dengan sebaik mungkin.Ada yang membaca buku,berdiskusi,melayari internet dan sebagainya.



Sebelum masuk waktu Zohor,kebanyakan peserta IYG 6 bercadang untuk keluar menziarahi tempat-tempat menarik yang belum dilawati dan membeli belah.Ada dua kumpulan peserta yang berpecah ke dua tempat yang berbeza .Kumpulan pertama ingin berkunjung ke Topkapi Palace manakala kumpulan kedua mahu membeli belah di Grand Bazaar dan Spice Bazaar.



Saya mengikuti kumpulan kedua bersama-sama dengan peserta-peserta dari Lubnan keluar menaiki tren keretapi dari Kucukcermece menuju ke Sikerci,stesyen yang paling dekat dengan kawasan tempat membeli-belah tumpuan pelancong.Dari Yeni Camii kami berkunjung ke Spice Bazaar sebelum berjalan kaki ke Grand Bazaar.Di sini kami membeli-belah pelbagai barangan,singgah makan kebab sebelum menaiki tren pulang ke Kucukcermece.



Pada malam harinya,kumpulan peserta dari Lubnan berangkat meninggalkan Hayret Vekfi untuk menaiki kapal terbang pulang ke negara mereka.Majoriti peserta IYG 6 kini sudah pulang ke destinasi masing-masing dan kini yang tinggal hanyalah peserta dari Malaysia Indonesia dan Yaman.



Kami banyak menghabiskan waktu di Hayret Vekfi ini dengan bersembang-sembang dengan sahabat Hayret Vekfi ,membaca buku dan juga melayari internet.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics