Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Tuesday, October 26, 2010

Filem sampah....

Kadang-kadang saya pelik filem –filem sampah terus memenangi anugerah –anugerah filem terbaik.Apakah bodoh benar para juri hakim yang memilih sesuatu filem sampah tersebut sebagai filem terbaik ataupun hanya saya yang bodoh tidak tahu menilai yang mana satu filem terbaik dan yang mana satu filem sampah.


Entahlah.Mungkin saya bodoh sebab tidak menganggap filem sampah itu filem terbaik atau mungkin juga filem sampah itu ada nilai estetika tersendiri bagi orang yang bodoh.Opps!

Saya percaya,proses pembodohan itu boleh dilakukan menerusi filem.Ya,filem.Ramai yang suka menonton filem.Oleh kerana itu filem mampu menjadi senjata ampuh untuk menjayakan agenda pembodohan.

Ramai yang kurang menyedari mereka sebenarnya sedang diperbodohkan tatkala menonton filem.Dan filem yang saya maksudkan itu pastinya ialah filem-filem sampah yang mudah didapati di pasaran sekarang.

Maklumlah,sampah..Orang sering membuang sampah merata-rata dan bukannya membuang sampah ke dalam tong sampah.Kalau sampah sewajarnya dibuang ke dalam tong sampah,maka bagaimana pula dengan filem-filem sampah ya?......Kitar semula?...

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics