Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Wednesday, October 13, 2010

Adam Lambert,Maher Zain.....

Adam Lambert mungkin terfikir mengapa ada segelintir pihak di Malaysia membantah penganjuran konsertnya.’’Muzik ialah Muzik.Saya sukakan muzik.Saya hanya ingin menggembirakan peminat muzik saya di Malaysia sahaja’’.Barangkali itu yang akan dikatakan Adam Lambert.’’Apa salahnya konsert Adam Lambert?Dia bukannya nak ajak penontonnya ramai-ramai jadi gay.Orang nak dengar muzik pun salah ke?’’ Mungkin itu pula yang dikatakan oleh peminat Adam Lambert di Malaysia.

Saya yakin Pemuda PAS,GAMIS, PPIM,PKPIM dan pihak-pihak lain yang membantah penganjuran konsert Adam Lambert ini bukan kerana membantah 100 peratus hiburan dan muzik.Di kalangan ahli Pemuda PAS,GAMIS,PKPIM,PPIM sendiri ramai yang meminati muzik.Barangkali suara mereka juga jauh lebih sedap dari suara Adam Lambert.

Kalau Adam Lambert tidak berbangga dengan gaynya,tidak beraksi lucah di pentas atau dalam videoklip lagunya,menyampaikan lagu dengan mesej yang baik khususnya buat anak muda,saya pasti Sekreteriat Ulama Muda UMNO pun bersedia mengundang Adam Lambert untuk mengadakan konsertnya di Malaysia.

Entah mengapa penganjur memilih Adam Lambert untuk mengadakan konsert di Malaysia saya pun tidak tahu.Mungkin untuk menyampaikan mesej 1 Malaysia 1 Dunia.Atau mungkin dengan menjemput Adam Lambert,pertumbuhan ekonomi Malaysia akan lebih pesat.Pelaburan asing bakal meningkat.Mungkin juga sempena pembentangan belanjawan 2011 oleh Perdana Menteri nanti.Entahlah.

Budaya songsang para artis hatta di Hollywood sekalipun banyak dikecam oleh peminat-peminat muzik di seluruh dunia yang yakin dengan muzik sebagai platform menyampaikan mesej kemanusiaan,keamanan,cinta dan kasih sayang dan bukannya muzik sebagai platform menggembangkan budaya liar,lucah dan 1001 hal negatif yang lain.

Adam Lambert juga pasti ‘terkejut beruk’ konsertnya di Malaysia diluluskan pihak berwajib.Agar sukar baginya meninggalkan aksi-aksi yang biasa dilakukannya dalam siri konsertnya di seluruh dunia.Mungkinkah ada kejutan daripada Adam Lambert kepada peminat-peminatnya di Malaysia?

Yang pastinya Adam Lambert tidak akan menyanyikan lagu-lagu Maher Zain berjudul ‘’Open Your Eyes’,’Insya Allah’ , ‘ Barakallah’....



No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics