Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Friday, September 12, 2008

MAHA 2008


20 Ogos

Hari ini saya berkunjung ke MAHA yang mendapat sambutan luar biasa dari rakyat Malaysia..Bas mewah disediakan secara percuma buat para pengunjung dan saya menaiki bas percuma tersebut di Serdang menuju terus ke MAHA.Tapak MAHA cukup luas dengan pelbagai jualan dan pameran merangkumi buah-buahan,benih tanaman tumbuh-tumbuhan,ternakan haiwan,dan produk-produk pertanian tempatan dan luar negara.

Di sana saya sempat mengunjungi pelbagai jenis pameran dan merasai pelbagai jenis makanan dan minuman yang disediakan.


Saya sempat juga terserempak dengan encik Abdul Halim, ’saintis dunia’(yang popular dengan stail pemakaiannya berjubah dan berserban sambil mengantungkan kad bertulis anataranya’saya saintis terhebat di dunia’ dll) yang sedang mengajar Matematik kepada orang ramai .

Dengan krisis makanan yang melanda dunia pada hari ini,diharapkan rakyat Malaysia sedar dan insaf tentang kepentingan pertanian .Pertanian suatu perniagaan.....

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics