Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Thursday, September 18, 2008

Buku-buku atas rak buku…….

Kadang-kadang saya kasihan kepada buku-buku yang terdapat atas rak buku saya sekarang( bilik A 103,Blok A,Kolej Kediaman Raja Dr.Nazrin-Kolej 12).Seakan-akan jadi perhiasan semata-mata. Seandainya buku-buku tersebut mampu berbicara dan bersuara ,saya yakin 'mereka '(buku-buku tersebut)akan berdemonstrasi sambil memegang sepanduk dan kain rentang ’Bacalah kami!!...jangan jadikan kami hiasan semata-mata!!’ atau ’Sumber ilmu tertindas:Mana keadilan? atau Jangan rampas hak kami!!Bacalah kami!!! dan lain-lain lagi. Sebahagian daripada buku-buku tersebut telah saya habiskan bacaan namun begitu masih banyak lagi yang masih belum belum dibaca dan di ’hadam’.

Saya fikir ada manfaatnya jika buku-buku yang yang saya miliki tersebut dipinjamkan kepada sahabat-sahabat sang ulat buku yang berminat.

Di bawah ini saya senaraikan beberapa buah buku yang saya miliki ,yang ada atas rak buku saya di bilik dan yang saya tawarkan kepada sahabat-sahabat sekalian untuk meminjamnya secara percuma..

Anggaplah ini perpustakaan-khutub khannah saya ya...

Jika berminat,hubungi wan_wasif@yahoo.com@012-9312185@melalui shout box blog ini.....ok.Salam perjuangan ....

Buku Bahasa Melayu

1)Penjelasan Budaya Ilmu-Prof Wan Mohd Nor Wan Daud
2)Masyarakat Islam Hadhari suatu tinjauan epistemologi dan kependidikan ke arah penyatuan bangsa-Prof Wan Mohd Nor Wan Daud
3)Mensyukuri nikmat menginsafi amanat-Siddiq Fadzil
4)Kaum ilmuwan dan misi pencerahan-Siddiq Fadzil
5)Sains barat moden dan percanggahannya dengan Islam-Sulaiman hj Noordin
6)Islam ,al-quran dan ideologi masa kini-Sulaiman Nordin
7)Intelektualisme budaya-A.Aziz Deraman
8)Strategi dunia Islam abad ke 21-Ziauddin Sardar
9)Rahsia sukses membangkitkan ESQ power sebuah inner journey melalui al-Ihsan-Ary Ginanjar Agustian
10)Potret perjuangan mahasiswa dalam cerminan dekad-Riduan Mohamad Nor
11)Meneroka identity Islamic Jerusalem-Abd Al-Fattah el-Awaisi
12)Wahai anakku yang tercinta ;40 nasihat Imam Ibnul Wardi-penterjemah Ahmad Fahmi Zam-Zam
13)Gerakan Islam antara dua paradoks-ABIM
14)Politik Melayu dan penyatuan ummah-ABIM
15)Seruan-seruan Islam tanggungjawab sosial dan kewajipan menegakkan syariat-Kalam
Siddiqui
16)Adab-adab usrah Ikhwan Muslimin
17)20 asas kefahaman Islam
18)Cara hidup islam-Abu A’la Al-Maududi
19)Golongan yang takut kepada Islam,Mengapa?-Dr.Mohamad Naim Yasin
20)Islam dan politik kenegaraan-Dr Abd Karim Zaidan penterjemah Abd Ghani Samsudin
21)Ucapan-ucapan dasar muktamar PKPIM-ABIM-WADAH

Buku Bahasa Inggeris

1)The muslim world ;book review-The Islamic Foundation
2)The 7 habits of highly effective people-Stephen R.Covey
3)The concept of God in major religious-Dr.Zakir Naik
4)The high priests of war-Michael Collins Piper
5)Let us be muslims-Abu A’la Al-Maududi
6)Future Fastforward the Zionist Anglo-American Empire Meltdown-Mathias Chang
7)The Israel lobby and US foreign policy
8)Faces of Islam
9)The art of Japanese Management

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics