Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Wednesday, December 15, 2010

Tahun baru:Ruh perjuangan baru...

Melangkah masuk tahun baru 1 Muharram 1432 dan 1 Januari 2011,sewajarnya memberi nafas baru dan menyuntik ruh semangat perjuangan yang baru kepada kader-kader PKPIM.Tahun baru ini kita wajar sedayaupaya memastikan setiap detik, setiap saat umur muda kita diisi sebaik mungkin dengan tetap istiqamah berjuang menegakkan kebenaran.

Hidup biar berjasa,motto kita;akan ‘dibumikan’ dengan terus berjasa kepada masyarakat keseluruhannya.

Kita perlu tetap memberi fokus kepada upaya memperkasakan anak muda di bawah 25 tahun dan perlu memberi penekanan lebih kepada program pencerahan di kampus universiti,kolej,institut perguruan ,sekolah-sekolah samada sekolah rendah-sekolah menengah di bandar dan di luar bandar serta tidak dilupakan ,pusat pendidikan awal kanak-kanak.

Di sanalah aset utama kita dan di sana jugalah kita akan bertungkus-lumus melahirkan kader pelapis sebanyak mungkin dengan kekuatan kualiti tarbiyah.

Berbekalkan kekuatan keikhlasan ahli dalam perjuangan,perancangan gerak kerja secara sistematik,bergerak sebagai satu pasukan,sistem tarbiyah dan ukhuwah persaudaraan yang mantap dikalangan ahli serta semangat juang keberanian anak muda,kita akan melangkah ke tahun baru dengan lebih yakin untuk mencetuskan perubahan ke arah kebaikan.

Segala potensi kekuatan yang wujud dalam diri masing-masing perlu digilap dan satu kewajipan kepada kita untuk memanfaatkan segala kekuatan yang kita miliki demi agenda perubahan yang diimpikan bersama.

Semoga kehadiran tahun baru menjadi momentum kepada kita untuk berhijrah ...

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics