Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Sunday, January 11, 2009

Pilihanraya Kampus Universiti Malaya

Pilihanraya Kampus UM:Pemimpin mahasiswa yang bagaimana kita perlukan?

Pilihanraya kampus Universiti Malaya yang bakal tiba tidak lama lagi perlu dijadikan medan untuk mahasiswa universiti Malaya untuk mengangkat pemimpin mahasiswa yang benar-benar memperjuangkan aspirasi mahasiswa.
Universiti Malaya akan kerugian besar sekiranya pemimpin mahasiswanya diangkat dari golongan mahasiswa yang tidak mempunyai idealisme perjuangan yang jelas.
Pemimpin mahasiswa yang tidak mempunyai idealisme perjuangan yang jelas tidak tahu ke mana arah yang perlu dibawanya dalam memimpin mahasiswa keseluruhannya maka jadilah mereka umpama nakhoda kapal yang gagal mengendalikan kapal dengan sebaik mungkin lantas melanggar tumbu karang atau melanggar ombak besar dan akhirnya kapal yang dikendalikannya karam sehingga menyebabkan anak-anak buahnya tenggelam lemas di lautan.
Kita tidak rela Universiti Malaya ini dipimpin oleh mereka yang menganggap jawatan yang bakal disandang itu ialah tuah mereka semata-mata dan bukannya sebagai amanah yang perlu dilaksanakan dengan penuh tanggungjawab.

Pemimpin yang amanah akan berusaha memastikan kuasa yang dimilikinya itu dimanfaatkan dengan sebaik mungkin untuk melakukan perubahan terhadap segala kepincangan yang berlaku.
Kita memerlukan pemimpin mahasiswa yang berani bersuara atas nama mahasiswa menyatakan pandangan,idea,dan pemikiran mahasiswa dan sanggup menanggung sebarang risiko demi menegakkan kebenaran.

Kita mengharapkan pilihanraya kampus ini menjadi medan buat keseluruhan mahasiswa Universiti Malaya untuk mengangkat pemimpin-pemimpin mahasiswa yang komited terhadap usaha penghayatan budaya ilmu dan tradisi keintelektualan mahasiswa.

Pemimpin mahasiswa yang komited terhadap usaha penghayatan budaya ilmu dan tradisi keintelektualan mahasiswa akan sedaya upaya menghidupkan kampus Universiti Malaya ini dengan program-program keilmuan dan keintelektualan yang memaparkan makna sebenar mahasiswa dan berusaha untuk menghapuskan segala bentuk program yang berupaya memperbodoh dan melumpuhkan idealisme perjuangan mahasiswa.

Semoga pilihanraya kampus kali ini diadakan dengan penuh adil dan telus dengan memberi ruang secukupnya buat calon-calon untuk berkempen secara bebas dan yang paling penting mahasiswa Universiti Malaya yang akan mengundi nanti membuat keputusan bijak dengan mengundi calon-calon yang berani membawa suara mahasiswa.Hidup Mahasiswa!!!

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics