Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Monday, February 11, 2008

Seminar Pakar Ke Arah Penanda Aras Amalan Terbaik Pendidikan ABIM

2 Feb 2008-Hari ini saya berkesempatan hadir ke Seminar Pakar Ke Arah Penanda Aras Amalan Terbaik Pendidikan ABIM di Anjung Rahmat ,Gombak.(Terima kasih kepada Ketua Biro Pendidikan ABIM,Dr.Amran Mohamad yang sudi menjemput)

Program dimulakan dengan ucaptama oleh Dato Dr.Siddiq Fadhil,Presiden WADAH(magnet-tarikan utama yang menyebabkan saya hadir ke seminar ini dari rumah -(Dari Putrajaya ke Anjung Rahmat...boleh buat tajuk buku ni...).


Selepas kudapan,program diteruskan dengan sidang selari dengan pembahagian fokus kepada pendidikan tinggi,pendidikan sekolah,pendidikan awal dan latihan sumber manusia.

Saya memilih untuk ke sidang latihan sumber manusia dan pilihan ini saya kira tepat apatah lagi dengan pembentangan hebat oleh Tuan hj.Nik Yusuf Nik Ismail dan pengulasnya Dato'Idris jauzi danTuan hj.Baharudin Ali Masrom(BAM).

Banyak ilmu baru yang dapat saya perolehi hasil seminar sehari ini dan tentunya menambahkan lagi minat saya untuk melibatkan diri dalam gerakan jihad melalui pendidikan-dakwah dan tarbiyah.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics