Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Monday, February 11, 2008

Apabila seorang lagi sepupuku kahwin.....

6 FEB 2008 -Bertempat di Dewan Risda,Ampang berlangsungnya majlis kenduri perkahwinan sepupu saya.Setelah bertungkus lumus membuat pelbagai persiapan,akhirnya majlis berjalan dengan lancar dengan dihadiri ramai tetamu dan sanak saudara yang sudah lama tidak berjumpa.

Akad nikah berlangsung pada malam hari di rumah sepupu saya di Kajang dan saya bersama sepupu-sepupu (lelaki) ditugaskan sebagai AJK persiapan makanan -minuman(kami paling banyak makan dan minum...). Selepas selesai majlis akad nikah,kami(anak-anak muda-sepupu dari 3 keluarga besar) mengadakan 'meeting' keluarga pengagihan tugas untuk majlis kenduri keesokan paginya.'Meeting ' ini mengingatkan saya kepada 'meeting' kem keluarga yang kami adakan sebelum ini.

Dan saya telah ditugaskan untuk mempengerusikan majlis keesokan hari.Alhamdulillah saya berjaya mengendalikan majlis kenduri perkahwinan(buat pertama kali) walaupun tugasnya tidak sampai pun 10 minit dan ....(tersasul menyebut program waktu pagi walaupun sebenarnya program tengahhari...)

Letih juga berdiri hampir 4 jam menyambut dan menyapa tetamu yang hadir tetapi yang seronoknya sebaik sahaja selesai majlis kenduri ,kami adik-beradik-sepupu dll 'menyambar' habis segala makanan-minuman (ayam panggang,nasi minyak,cendol dll )

Akad nikah sudah...majlis kenduri sudah....'makan besar' sudah.....dan...kami (sepupu-lelaki) dalam 10 orang(termasuk pengantin baru yang baru selesai kenduri pada pagi hari) meneruskan 'agenda keluarga' bersempena kenduri kahwin sepupu saya ini dengan bermain futsal di sebuah pusat futsal di Kajang bermula dari pukul 10 malam hingga ke 12 malam!!!

Program tidak berhenti setakat itu dan kami meneruskan agenda sehingga pukul 2.00 pagi dengan minum beramai-ramai di kedai mamak(Minum Teh halia sambil menonton separuh masa pertama separuh akhir Piala Afrika-Cameroon vs Ghana)

Dan tidur kami pada malam itu ternyata nyenyak zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics