Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Tuesday, September 04, 2007

Syed Naquib Al-Attas

Saya bercadang untuk membentangkan berkenaan siapa sebenarnya Syed Muhammad Naquib Al-Attas pada siri usrah PKPIM UM akan datang.Alhamdulillah bahan rujukan berkenaan latar belakang Syed Muhammad Naquib Al-Attas akhirnya saya temui di perpustakaan APIUM(Ensiklopedia) dan juga buku tulisan Prof Wan Mohd Nor Wan Daud(pembantu,anak murid Syed Naquib).

Saya 'photostat' beberapa helai artikel dan akan edarkannya pada usrah akan datang...Siapa sebenarnya beliau ya?...Namanya sering disebut oleh rakan-rakan PMIUM sebagai pengasas PMIUM dan juga rakan-rakan dari PKPIM tetapi tidak ramai yang mahu membedah pemikiran beliau.Pemikiran beliau mungkin agak berat untuk dihadam oleh kita anak muda namun jangan lah sampai melupakan jasa-jasa beliau kepada umat.Sekurang-kurangnya kenallah latar belakang ,sumbangan dan jasa beliau.

Sekali lagi saya menyeru diadakan diskusi,usrah,perbincangan,dll...(untuk kesihatan akal kita)......Ayuh,kita buat kajian pemikiran tokoh...bedah pemikiran tokoh!!!!dalam USRAH!!!!

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics