Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Sunday, September 02, 2007

Edisi Konvo....

(Gambar Hiasan)

Semalam merupakan hari konvokesyen Kakak saya yang kedua yang menuntut di UUM,Sintok(cantik kampusnya walaupun dekat dengan rimba hutan penginapan Pak Rimau dan rakan-rakannya)

Hari ini pula bermulanya Gerai Konvo sempena Majlis Konvokesyen di UM...Teringin rasanya ke Gerai makan PMIUM....Bonda Sup Corner(Bonda Rafiah Salim ke ni?Jangan mengampu sudahlah..Sayang cukuplah ya...)....katanya ada laicikang,jus buah-buahan,special ice moca......nasi ayam,mee sup,nasi lemak.......dll....wow...sedapnya!!!Alhamdulillah syukur...

Konvo..konvo..dan konvo....Congak punya congak bila agaknya giliran saya ya???.....Saya tak berapa berdebar menanti hari bersejarah ,berpakaian jubah ,menerima ijazah....kerana menuntut ilmu ini niatnya wajib bukan semata-mata mengejar segulung ijazah......Apa gunanya memiliki ijazah kalau ilmu di dada kosong...kontang...

Ilmu..ilmu..ilmu...

Teringat saya kepada orang tua berjubah ini.......

aku ingin menjadi....(dengan nada lagu Dealova nyanyian Once Dewa)
menjadi seperti beliau............
Syed Muhammad Naquib Al-Attas(Gambar)

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics