Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Sunday, February 22, 2009

Harvard Business Review on Effective Communication

Ketika pulang ke rumah tempoh hari,saya membelek-belek beberapa buah buku milik ayah saya yang tersusun rapi atas rak buku di rumah.

Sebuah buku menarik perhatian saya iaitu Harvard Business Review on Effective Communication(The Harvard business review paperback series) lantas saya cuba sedaya upaya membacanya sehingga tamat .

Barangkali disebabkan tajuk nya yang menarik apatah lagi ia mempunyai kaitan dengan salah sebuah universiti terkemuka di dunia,Universiti Harvard dan sememangnya saya teringin benar mengetahui apa yang dipelajari,buku apa yang dibaca dan dikaji oleh mahasiswa-mahasiswa di universiti-universiti terkemuka dunia.

Buku ini merupakan kompilasi artikel tulisan beberapa orang pensyarah dan memberi fokus bagaimana untuk membina pasukan pengurusan efektif,merubah sikap pekerja,tip dan panduan untuk ahli perniagaan.

Antara tajuk yang dikupas dalam buku ini ialah seperti berikut:-

-Listening to people
-How to run a meeting
-Creative meetings through power sharing
-Nobody trusts the boss completely-now what?
-Skilled incompetence
-The hidden messages managers send
-Reaching and changing frontline employees
-How management teams can have a good fight

Buku ini sesuai dibaca oleh mereka yang mahu meningkatkan kecekapan mereka dalam hal-hal pengurusan dan pentadbiran serta bagi mereka yang ingin memperkasakan diri mereka dengan pelbagai kemahiran yang jarang-jarang dimiliki oleh orang lain.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics