Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Friday, July 18, 2008

Ekspo buku DBP di UM


15 Julai 2008


Sebaik sahaja selesai menghadiri syarahan Prof.Dr.Sidek Baba di Fakulti Sastera dan Sains Sosial UM,saya terus ke Kompleks Perdana Siswa UM untuk mengunjungi Ekspo Buku DBP anjuran Koperasi Kedaibuku UM Berhad dan DAWAMA


Ekspo buku DBP ini mendapat sambutan hangat daripada mahasiswa UM memandangkan diskaun istimewa yang diberikan antara 10 hingga 80 peratus.(siapa agaknya yang berani bagi diskaun 100 peratus ya???)

RM 17.50 dibelanjakan pada ekspo buku ini untuk menambahkan koleksi buku peribadi saya.(yang pastinya perlu dibaca bukan sekadar hiasan semata-mata)

4 buah buku menjadi pilihan saya kali ini iaitu:-


1)Strategi dunia Islam abad ke 21 tulisan Ziauddin Sardar-
(RM 2.80 harga asal RM 14)
2)Bahasa konsep,fungsi dan penguasaannya oleh penutur tulisan Zulkifley Hamid-(RM 3.00 harga asal RM 7.50)

3)Intelektualisme Budaya tulisan A.Aziz Deraman-
(RM 9.60 harga asal RM 12)

4)Panduan Peniaga Kecil tulisan Dr.Mahathir bin Mohamad-
(RM 2.10 harga asal 3.50)

Bila agaknya saya akan memulakan bacaan 4 buah buku ini ya???
24 Julai 2008

Hari ini saya singgah sekali lagi ke Ekspo Buku DBP anjuran Koperasi Kedaibuku UM Berhad dan DAWAMA yang diadakan berhampiran Kompleks Perdana Siswa UM.

Untuk kunjungan kali ini saya tertarik untuk membeli 3 buah buku iaitu:-

1)Sastera:Pengalaman Ilmu Imaginasi dan kitarannya tulisan Sasterawan Negara Shahnon Ahmad-Harga asal RM 15 Harga RM3
2)Spektrum Falsafah Islam –terbitan DBP Harga asal RM 7 Harga RM 1.40
3)Falsafah Politik Plato-terbitan DBP Harga asal RM 10 Harga RM 2

Saya tetap membeli buku baru ini walaupun 4 buah buku yang saya beli tempoh hari pada ekspo yang sama ;belum pun dibaca!!!

Sekali lagi …. Bila agaknya saya akan memulakan bacaan 7 buah buku ini ya???(Takkan sekadar beli sahaja???buat koleksi???Tak salah buat koleksi buku tetapi koleksi buku itu WAJIB dibaca……,bukankah begitu?

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics