Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Wednesday, May 06, 2009

Pendakwah masuk neraka?

Pagi ini selesai solat Subuh,saya membaca blog Dato Seri Anwar Ibrahim dan membaca kisah beliau bersama Mufti Besar Bosnia Herzegovina .

http://anwaribrahimblog.com/2009/05/06/bersama-mufti-besar-bosnia-dr-mustafa-ceric/

Saya bertanya 'sahabat setia' saya,Yahoo dan Google tentang Anwar Ibrahim dan mufti Bosnia ini dan kemudiaanya saya terjumpa tulisan Shamsul Iskandar, ketua AMK PKR dalam blognya tentang jenaka mufti besar Bosnia ini.

http://shamsuliskandar.wordpress.com/2009/05/06/jenaka-bersama-sahibussamahah-prof-dr-mustafa-ceric/

Jenaka ini disampaikan Prof Dr. Mustafa Ceric,mufti besar Bosnia ini dalam satu syarahan mini mengenai perkembangan pemikiran Islam di rantau Eropah di kediaman Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Dibawah ini saya sertakan sedutan tulisan Ketua AMK PKR dalam blognya tentang jenaka tersebut.


''Di akhir syarahan, beliau berkongsi satu jenaka. Kata beliau, ada satu cerita hikayat di akhirat nanti yang membabitkan dua orang, satu ke syurga dan satu ke neraka.

Yang menarik kata beliau, manusia yang terpilih ke syurga ialah pemandu teksi manakala pendakwah pula ke neraka.

Oleh kerana tidak berpuas hati, pendakwah ini bertanya kepada Malaikat.

Maka jawab Malaikat, kamu ini memang benar pendakwah dan penceramah tapi bila kamu ceramah ramai yang tidur dan terlelap.

Pemandu teksi ini pula kebiasaannya akan memandu teksi dengan laju menyebabkan penumpang akan sering berdoa kepada Allah supaya selamat dalam perjalanan.

Justeru, perbuatan pemandu teksi ini telah mendekatkan ramai manusia kepada Allah dan melayakkan beliau mendapat balasan syurga !''

1 comment:

budhe said...

hahaha... look like fun..

Jumlah pengunjung

web statistics