Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Thursday, May 07, 2009

Native Deen - Not Afraid to stand Alone


Video klip lagu Not Afraid to stand Alone nyanyian Native Deen-

http://www.youtube.com/watch?v=wAfUMfCtcDA&eurl=http%3A%2F%2Fminda%2Dkembara%2Ecom%2Fv2008%2F%3Fm%3D200904%26paged%3D2&feature=player_embedded#




Maklumat lanjut tentang Native Deen -(http://www.nativedeen.com/ns/)

Video ini memaparkan kehidupan individu muslim di tengah-tengah majoriti masyarakat bukan Islam di negara Barat.Saya agak tertarik dengan mesej Islam yang cuba disampaikan melalui video klip yang saya kira bertepatan dengan lirik lagu Not Afraid to stand Alone ini.

Dalam video ini ada dipaparkan tentang seorang kulit hitam beragama Islam ,seorang atlet American Football(http://en.wikipedia.org/wiki/American_football) yang digambarkan dipandang serong oleh sahabatnya mungkin kerana beliau seorang beragama Islam(Islamophobia?).

Dalam satu situasi di kelas,seorang rakan sekelasnya telah membuang kopiah putih yang dipakainya.

Turut dipaparkan aksi perlawanan American Football dimana beliau yang bernama Muhammad telah menjadi wira pasukannya apabila beraksi cemerlang dengan kemahiran yang dimilikinya sehingga pasukannya itu berjaya meraih kemenangan.

Native deen ternyata bukan sahaja menjadikan platform industri muzik sebagai hiburan semata-mata tetapi turut berjaya menyampaikan mesej Islam dan menjernihkan kekeliruan terhadap umat Islam pada pandangan masyrakat umum di negara Barat.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics