Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Wednesday, October 08, 2008

Corat-coret Aidilfitri

Mendapat abang ipar daripada Indonesia

Baba dan Mama saya ke Mesir baru-baru ini (Hari raya keempat)untuk urusan perkahwinan (perkahwinan pertama adik beradik saya)kakak saya yang ketiga,Wan Saiedah Hanim yang menuntut di Universiti Al-Azhar cawangan Iskandariah .

Kakak saya ini berkahwin dengan pelajar Universiti Al-Azhar juga daripada Cirebon,Bandung ,Indonesia dan ini bermakna saya mendapat abang Ipar daripada negara jiran Malaysia,Indonesia .(bolehlah saya memesan buku-buku daripada Indonesia nanti kan..?)

Semakin dekat diri saya dengan negara Indonesia yang pernah saya kunjungi salah sebuah kotanya,Yogyakarta dalam program Temu Pemuda Serantau beberapa tahun yang lalu.(rujuk artikel dalam Kembara di Indonesia)

Kakak saya ketiga ini sudah berkahwin manakala saya sebenarnya 'sedang berkahwin' juga...'berkahwin' dengan buku...'berkahwin' dengan ilmu...demi mencari makna diri..demi meraih cinta Ilahi.

Pindah ke rumah baru di Kajang

3 hari sebelum I Syawal 1428 H,saya sekeluarga berpindah ke rumah baru di Kajang berhampiran sahaja dengan Kolej Dar Hikmah milik keluarga besar PKPIM-ABIM-WADAH dan tidak jauh juga dengan rumah salah seorang tokoh pilihan saya Dato Dr.Siddiq Fadzil(mantan Presiden ABIM,Presiden WADAH)

Sebelah rumah saya ialah rumah sepupu rapat saya.

Hari Raya Aidilfitri

Baju raya saya kali ini berwarna biru pekat dan saya solat sunat aidilfitri di Masjid Hasanah,Bandar Baru Bangi(sampai sahaja di sana ,solat sudah pun bermula)
Tak sangka raya kali ini dapat juga duit raya ya....terima kasih juga kepada sahabat-sahabat dari Malaysia dan Indonesia yang menghantar 'SMS' raya dengan pelbagai bentuk dan ragam bahasa nya.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics