Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Saturday, April 14, 2012

PTPTN?

Saya tidak memohon pinjaman PTPTN(walaupun pernah mengisi borang permohonan pada mulanya) sepanjang pengajian saya di Universiti Malaya.Saya menyokong apa jua perjuangan gerakan mahasiswa yang memberi manfaat kepada semua mahasiswa.Berkenaan isu pinjaman PTPTN,saya lebih suka pendekatan dialog-mencari jawapan dan kaedah terbaik untuk menyelesaikan masalah dan bebanan yang dialami oleh para mahasiswa.

Pendekatan seperti di bawah ini agak melampau dan walaupun ia dilakukan oleh sahabat-sahabat saya juga,saya mesti berani menegur pendekatan mereka ini.Kerana,aku sahabatmu,sahabat......:)


http://www.youtube.com/watch?v=XmoEEWUxzQM&feature=share


bila emosi-kemarahan-nafsu mendahului aqal-rational.Satu bintik hitam yg mencalar perjuangan suci mahasiswa.Menanti suara gerakan mahasiswa yg berjuang dengan senjata CINTA,bermazhab CINTA,mabuk CINTA,khayal CINTA,perjuangan CINTA,laskar CINTA,jihad CINTA....''Kill them with LOVE! ''

''Wahai jiwa-jiwa yang tenang
Berhati-hatilah dirimu
Kepada hati-hati yang penuh
Dengan kebencian yang dalam

Karena sesungguhnya iblis
Ada dan bersemayam
Di hati yang penuh dengan benci

Di hati yang penuh dengan prasangka

Laskar cinta...
Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah virus-virus benci
Virus yang bisa rusakkan jiwa
Dan busukkan hati

Laskar cinta...
Ajarkanlah ilmu tentang cinta
Karena cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang bagi semua
Umat manusia

Jika kebencian meracunimu...
Kepada manusia lainnya
Maka sesungguhnya iblis
Sudah berkuasa atas dirimu

Maka jangan pernah berharap
AKU akan mengasihi
Menyayangi manusia-manusia
Yang penuh benci seperti kamu..

Wahai jiwa jiwa yang tenang jangan sekali kali kamu
Mencoba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi

Bahwasanya kamu memang tak punya daya dan upaya
Serta kekuatan untuk menentukhan kebenaran yg sejati

Bukankah kita memang tercipta laki laki dan wanita
Dan menjadi suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeda

Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati
Bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata'
'

http://www.youtube.com/watch?v=igNSD90lYPo

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics