Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Friday, April 18, 2008

Pesta Buku Antarabangsa KL 2008

12 April 2008-Petang ini saya sempat mengunjungi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di PWTC bersama-sama dengan 3 orang sahabat saya(akhbar,hafiz arzmi ,khairul amilin)

4 buah buku-risalah baru dibeli bagi menambahkan lagi koleksi buku saya.Buku tersebut ialah:-

1)Agama dan Kebebasan Berfikir terbitan Middle-Eastern Graduates Centre Sdn.Bhd(MEGC)

2)Apa Kata Bible Terhadap Nabi Muhammad? tulisan Ahmad Deedat

3)Tokoh Falsafah Dunia tulisan Azmi Aziz dan Wan Ramli Wan Muhamad

4)Perangai Bergantung Kepada Diri Sendiri tulisan Pendita Za’ba

Agama dan Kebebasan Berfikir ,risalah kecil 37 mukasurat sudah saya habiskan bacaannya (pusimgan pertama)malam ini.

Memandangkan saya kini agak sibuk menyiapkan beberapa tugas dan membuat persiapan peperiksaan,3 buah buku lagi mungkin saya akan cuba hadamkan sewaktu cuti panjang nanti(tak sabar nya!) ataupun cuba membaca sedikit demi sedikit bila berkesempatan nanti.

Ramai juga yang mengunjungi pesta buku hari ini.Kalau tahun-tahun sebelumnya saya lebih suka hadir ke pesta buku waktu tidak ramai orang dan bebas berjalan ke sana ke mari ’membelek’ dan ’menyentuh’ buku-buku.Kali ini pergerakan agak terbatas dengan begitu ramai orang dan ini menimbulkan persoalan kepada saya apakah tabiat membaca di kalangan rakyat Malaysia semakin meningkat?

Mungkin ya mungkin tidak.

Gerai pameran buku yang saya lihat menjadi tumpuan orang ramai ialah Saba Islamic Media,Karangkraf dan beberapa gerai lagi.Saya memerhatikan orang ramai berpusu-pusu ke gerai-gerai yang menawarkan novel-novel,buku agama,majalah hiburan dan lain-lain lagi.

Diskaun kepada buku-buku yang dijual pula saya lihat agak menarik dengan potongan sekitar 50 hingga 70 peratus.

Semoga kehadiran pesta buku ini akan membangkitkan kesedaran buat rakyat Malaysia untuk terus mengamalkan budaya membaca,mencintai buku dan ilmu pengetahuan.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics