Grup Penjejak Tamadun Dunia

PERJUANGAN CINTA MAHASISWA...... CINTA TUHAN - CINTA MANUSIA -CINTA ILMU-CINTA HIKMAH- CINTA keBENARan - CINTA keADILan - CINTA perUBAHan - CINTA penCERAHan

Tuesday, July 30, 2013

Dulu kalau tak kerusi,pokok yang hadir ke ceramah mereka.

Tak payah bimbanglah kalau anda anjurkan apa2 program dan tak ramai yang hadir.Teruskan sahaja program2 kelompok kecil tersebut.

Gerakan dari Nabi Muhammad ke Muhammadiyah Indonesia,Nurcu-Badiuzaman Said Nursi -Hizmet Fethullah Gulen,AKP Turki ke PKR ke PAS ke dll ke semuanya bermula dengan kelompok kecil juga.(Jangan sekadar lihat pencapaian terkini semata-mata)

Teringat kepada pertemuan kami dengan Dato Seri Anwar Ibrahim yang menasihatkan kami agar tidak sekadar melihat ribuan-puluhan ribu rakyat yang hadir ke ceramah beliau tetapi lihat juga sejarah sewaktu beliau awal-awal mula berceramah suatu ketika dahulu.Jika hanya sekelompok kecil yang hadir ke program,teruskan kata beliau kerana mana tahu kelompok kecil yang datang ke acara tersebutlah yang akan memimpin perubahan suatu masa nanti.

Dato Dr Siddiq Fadzil juga pernah berkongsi pengalaman beliau,Anwar Ibrahim dll yang datang jauh dari KL ke Johor menaiki kereta(buruk) untuk satu ceramah dan banyak pokok yang hadir ke ceramah mereka

Dulu kalau tak kerusi,pokok yang hadir ke ceramah mereka.

No comments:

Jumlah pengunjung

web statistics